Szkolne Koło Turystyczno - Geograficzne "TRÓJKA"

Nasza działalność w roku szkolnym 2012/2013

Serpelice 2013

Ostatnia wycieczka w roku szkolnym 2012/2013, odbyła się w dnach 23-25 czerwca (niedziela- wtorek) i dla części z nas była to ostatnia wycieczka w gimnazjum.
Wyjechaliśmy z Siedlec w niedzielę po południu pociągiem do Fronołowa, a następnie rowerami, przed wieczorem, dojechaliśmy do naszej bazy w ośrodku w Serpelicach. Warunki może nie były komfortowe, ale w każdym domku była woda, więc nie było najgorzej.
Następnego dnia (w poniedziałek) zaplanowana była pętla z Serpelic na wschód do granicy z Białorusią, następnie promem na drugą stronę Bugu i terenową trasą rowerową do Mielnika i powrót znowu promem przez Zaburze do Serpelic.
Niestety na miejscu okazało się że plan jest całkowicie niewykonalny. Silne deszcze wiosenne podniosły tak poziom rzeki Bug, że przystanie promowe znalazły się pod wodą i kursy promów zostały zawieszone do odwołania ;)
W tej sytuacji nasi opiekunowie podjęli decyzję o zmianie planów.
Zamiast pętli nasza trasa przypominała ruch wahadłowy: z Serpelic przez Kózki do trasy na Białystok, gdzie minęliśmy Bug mostem drogowym, następnie zjechaliśmy w prawo na drogę do Mielnika, który osiągnęliśmy po kilku godzinach jazdy. W Mielniku zwiedziliśmy Górę Zamkową z resztkami zamku oraz mogliśmy zobaczyć z punktu widokowego miejscową kopalnię kredy. Kto miał jeszcze siły mógł krótką trasą zwiedzić rezerwat florystyczny w Mielniku.
Następnie zasłużony obiad w lokalnym barze i powrót, tą samą trasą do Serpelic.
Po drodze mieliśmy niewielkie problemy ze sprzętem, ale na szczęście rozwiązywane na bieżąco.
Ostatnią atrakcją tej wyprawy był deszczyk, który towarzyszył naszemu powrotowi do Serpelic.
Po południu i wieczorem był jeszcze czas na zabawy i gry na terenie ośrodka, które zakończyły ten pełen wrażeń dzień. Trzeciego dnia, (wtorek) po śniadaniu, wyruszyliśmy na ostatnią trasę rowerową do Fronołowa, skąd pociągiem wróciliśmy do Siedlec.
Dziękujemy naszym opiekunom, p. Iwonie Bobryk, p. Andrzejowi Goławskiemu i p. Markowi Madziar, za opiekę i organizację tego rajdu. A.N

Rajd Rowerowy „Szlakiem Obiektów Sportowych”

24 maja 2013 roku w Siedlcach odbył się rajd rowerowy „Szlakiem obiektów sportowych”. Organizatorem tego przedsięwzięcia było Publiczne Gimnazjum nr 1 w Siedlcach. Honorowy patronat nad imprezą sprawował Prezydent Miasta Siedlce- Wojciech Kudelski. W rajdzie wzięli udział uczniowie szkół podstawowych oraz gimnazjów z terenu Siedlec.
Wszyscy uczestnicy rajdu z naszej szkoły zebrali się o 8:30 przed budynkiem gimnazjum, skąd uzbrojeni w „ubrania odblaskowe” i płaszcze przeciwdeszczowe wyruszyliśmy na boisko „Elektryka”, gdzie spotkali się wszyscy uczestnicy rajdu. Tam organizatorzy przygotowali nam karkołomny tor przeszkód. Na szczęście nie daliśmy plamy, gdyż uczeń naszej szkoły - Damian Nasiłowski, zajął 1 miejsce wśród gimnazjalistów, biorących udział w tych zawodach.
Następnie, już nieco zmoknięci, przejechaliśmy niczym sprinterzy na stadion piłkarski. Przewodnik oprowadził nas po tym obiekcie i przekazał informacje dotyczące budowy i użytkowania stadionu.
Ponieważ cały czas padało, lotem błyskawicy przebyliśmy kolejny odcinek rajdu i znaleźliśmy się w nowoczesnej hali przygotowań olimpijskich w podnoszeniu ciężarów. Po tym obiekcie oprowadził nas Ryszard Soćko, trener podnoszenia ciężarów. Dzięki jego uprzejmości mogliśmy podpatrzeć trening jego podopiecznych.
Po zakończeniu spotkania i rozdaniu dyplomów dla uczestników zawodów i ich opiekunów, wszystkie grupy udały się do swoich szkół.
Mimo że pogoda nie dopisała, imprezę uważam za udaną. Agnieszka Skiermunt kl. I d

Wycieczka rowerowa „Doliną Liwca”

Dnia 10.05.2013r pojechaliśmy na kolejną w tym roku wycieczkę rowerową doliną rzeki Liwiec w ramach zajęć Koła Turystycznego.
Uczestniczyło w niej trzech uczniów z klas trzecich oraz nasz opiekun i nauczyciel p. Marek Madziar.Wyruszyliśmy o godz. 14:30 w pełnym słońcu. Zatrzymując się na jednym z postojów zobaczyliśmy największy kamień na Mazowszu. Trasa była piękna i pełna wzniesień. Po drodze widzieliśmy wiele malowniczych krajobrazów i ciekawych zabytków. Jednym z nich był zespół pałacowo-ogrodowy w Niwiskach. Pod koniec wycieczki zrobiliśmy postój w McDonaldzie na posiłek. Długość trasy wyniosła ponad 30 km. Nasz rajd zakończył się ok. godz. 17:30. Z niecierpliwością czekamy na następne wycieczki.  Bartek Cielecki kl.III c

Wycieczka rowerowa 30.04.2013

Korzystając z prognozy pięknej pogody postanowiliśmy pojechać na kolejną wycieczkę rowerową, tym razem szlakiem doliny rzeki Muchawki. Piękna trasa wiodła przez Stok Lacki - Mościbrody - Rakowiec. Mimo że pogoda wydawała się chwilami niestabilna to jednak udało się uniknąć deszczowej kąpieli, a nawet zrobić kilka słonecznych zdjęć. Dłuższy postój zrobiliśmy przy pałacu w Mościbrodach zwiedzając przy okazji jego okolice. Po powrocie do Siedlec postanowiliśmy że na pewno nie jest to ostatnia wycieczka w tym roku szkolnym - tym bardziej, że za rok będziemy już w innych szkołach. S.P.

Ogólnopolski Młodzieżowy Turniej Turystyczno Krajoznawczy Śmiary 06.04.2013

6 kwietnia 2013 r. w Zespole Oświatowym w Śmiarach odbyły się Eliminacje Rejonowe Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego PTTK. Organizatorem zawodów byli: Oddział PTTK „Podlasie” w Siedlcach, Gmina Wiśniew, Miasto Siedlce i Gmina Siedlce. Celem zawodów,w których uczestniczyło 11 trzyosobowych drużyn, było wyłonienie tych, które będą reprezentowały Rejon Siedlce w etapie wojewódzkim OMTTK. Organizatorów i uczestników powitała p. Anna Dziedzina dyr. Zespołu Oświatowego w Śmiarach. Uczniowie ze szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych rywalizowali wykazując się wiedzą turystyczno-krajoznawczą, z przepisów ruchu drogowego, udzielania pierwszej pomocy i startując w konkurencjach sprawnościowych. Nasza drużyna prezentowała się w składzie: Daniel Suchodolski, Wioleta Pasik oraz Michał Lendzion. Naszym opiekunem był nauczyciel geografii pan Marek Madziar.

Zebraliśmy się około godziny 9:00 pod siedlecką siedzibą PTTK, skąd wyruszyliśmy razem z naszym opiekunem, panem Markiem Madziarem. Po przekazaniu organizatorom przygotowanej przez nas karty do kroniki, przystąpiliśmy do rozwiązywania testu wiedzy o Polsce, naszej drużynie test nie sprawił dużo problemów i zdobyliśmy wiele punktów. Kolejnym testem był rowerowy tor przeszkód w którym zajęliśmy trzecie miejsce spośród drużyn w naszej kategorii. Następnie wspólnie rozwiązywaliśmy test dotyczący udzielania pierwszej pomocy oraz zasad ruchu drogowego. Ostatnia konkurencją był rajd na orientację który, odbył się wewnątrz szkoły z powodu złych warunków atmosferycznych. Po wszystkich konkurencjach wspólnie zjedliśmy obiad i udaliśmy się na ogłoszenie wyników. Jak się okazało nasza drużyna zajęła bardzo dobre drugie miejsce w kategorii szkół gimnazjalnych. Po zakończonej imprezie wróciliśmy do domu około godz. 16.00. Serdecznie dziękujemy za przygotowanie naszej drużyny Panu Markowi, bez którego nie moglibyśmy zająć tak dobrego miejsca. Daniel Suchodolski kl.3c

ZAKOPANE 21– 24.09.2012 r.

21.09.2012 r. piątek – wyruszyliśmy autokarem do Zakopanego – zimowej stolicy Polski. Celem wyjazdu było zdobywanie wiadomości nt. krajobrazów, fauny i flory Tatr, rozwijanie aktywności fizycznej, kształtowanie wrażliwości na piękno oraz poznawanie walorów turystyki górskiej. W Zakopanem wjechaliśmy kolejką PKL na Gubałówkę, skąd mogliśmy podziwiać Panoramę Tatr. Na dół udaliśmy się pieszo, aby mieć zaprawę przed kolejnym dniem. 22.09.2012 r. sobota – Tego dnia powitaliśmy pana przewodnika, z którym wspólnie ruszyliśmy do Doliny Kościeliskiej (drugiej pod względem długości doliny polskich Tatr). Celem naszej wędrówki był Smerczyński Staw, który otoczony jest lasem i pięknymi szczytami. W schronisku Ornak odpoczywaliśmy popijając herbatkę i jedząc ciasteczka. Musieliśmy zebrać siły na kolejny marsz ale tym razem po pionowej ścianie przy pomocy łańcuchów do Jaskini Raptawickiej. Zejściem do tej jaskini była kilkumetrowa drabina. Kolejnym punktem naszej wędrówki było przejście przez Jaskinię Mylną, w której poruszaliśmy się z latarkami na czole. W niektórych miejscach tej jaskini trzeba było iść na czworakach w bardzo ciasnym korytarzu. W jednej z pieczar przewodnik opowiedział nam historię księdza, który zabłądził tutaj i niestety umarł… Cali i zdrowi wróciliśmy na zasłużony posiłek i wypoczynek. 23.09.2012 r. niedziela – Trzeciego dnia maszerowaliśmy do Doliny Chochołowskiej, a następnie odpoczywaliśmy w schronisku górskim PTTK na Polanie Chochołowskiej skąd udaliśmy się na niezwykle malowniczy Szlak Papieski. W drodze powrotnej kupiliśmy w bacówce przepyszne oscypki. Sobotni i niedzielny wieczór spędziliśmy w zakopiańskim Aquaparku, korzystając z pływalni oraz kręgielni. 24.09.2012 r. poniedziałek – Ostatniego dnia naszego maszerowania udaliśmy się na wycieczkę do Doliny Strążyskiej, która prowadzi aż do ścian masywu Giewontu. Celem naszej wędrówki był wodospad Siklawica. Po obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Była to wspaniała wycieczka, podczas której poczuliśmy "smak" podhalańskiego folkloru. Na pewno będziemy wspominać tę wyprawę. Pogoda i humory dopisały, wróciliśmy pełni wrażeń i wspomnień. Wyjazd był udany i miejmy nadzieję, że niektórych zainspiruje do ponownego odwiedzenia naszych urokliwych Tatr. Magdalena Szyszkowska